sjuk

ja. jag är ju sjuk med är på bättringsvägen. har tyvärr inte kunnat gå till skolan för jag har verkligen inte varit bra ska jag säga! men ikväll blir det mys framför tvn i alla fall.

090826

nu har jag inget mera att säga än typ... godnatt? seriöst, jag är astrött + att jag ska upp vid sju imorgon för skolan börjar imon.
aaa.. neee.. sängen&film.

pausen

nu slängde jag mig hit i pausen.. tittar på linas kvällsbok, har nämligen aldrig sett den innan & såg att den skulle gå på 5:an idag.  ska bara kolla klart på den sen blir det sängen och film. så jag säger godnatt nu då!

jack i ögonbrynet

hejsanhoppsan alla glada!
buhuuu, jag har ett jack i ögonbrynet. perfekt till skolstarten och så. ja, det var ju så att mamma klippte ett jack i mitt ögonbryn när hon skulle hjälpa mig att klippa lite på luggen.

sista dagen innan skolstarten börjar närma sig nu.. imorgon ska jag bara ta det lungt och njuta av ledigheten eller nåt.
jag lär nog ligga i soffan och kolla på ett&ett annat oth-avsnitt, preics som idag.
för på torsdag börjar skolskiten ju. men ny skola, ny stad & nytt folk & förhoppningsvis kommer det att bli nya vänner (y) så det är ju positivt i alla fall.

whatever, somsagt fyller lilla mamma år idag & det har vi firat med massa smått&gott från fenix.
som present från kalle & mig fick hon en spikmatta, det är vad hon har gått runt och sagt de sista veckorna i alla fall att hon ville ha. " åh, en spikmatta ska jag köpa mig en dag när jag har tid". så eftersom att det mamma säger att hon ska köpa inte brukar bli av så nappade kalle & jag på det i alla fall. så jag gick och köpte en till henne! så den har hon legat på idag minsann (och jag med för den delen).

jaha, pratade nyss med mamma i telefon &  hon tyckte att dagen gått fort! men det brukar väl födelsedagar göra!
så det är ju en ny dag imorgon med nya födelsedagar! min kusin vincent fyller 4 år imorgon. en riktigt stor grabb nu ju..

lyckad bakad potatis

nu har jag precis krånglat färdigt med mina bakade potatisar. men dom gick (för ovanlighetens skull) att äta. annars brukar jag inte ha tålamodet att ha dom inne så lång tid som dom borde vara .men med massor med skagenröra i så blir det krämigt och gott.
imorgon är det 25 augusti och då har världens bästa mamma äran att fylla år. så innan jag satt mig och åt slog jag in hennes paket. haha! jag lovar att hon blir glad bara hon ser omslaget.

eftersom att det inte fanns tillräckligt med vanligt omslagspapper så fick jag lägga
en grund av julpapper först och sedan använda det fina. och som ni ser så räckte det inte till hela paketet.
men hon blir nog lika glad av innehållet i alla fall skulle jag tro.

och nu... film eller nåt vore mysigt. det tror jag att det blir! & jag hade inte tänkt att min kväll skulle blir så lång. jag måste stiga upp tidigare imon eftersom jag kommer gå upp så tidigt när jag ska till skolan sen. så imorgon har jag planerat att min dag ska börja klockan 07.30 när kalle går upp, för han börjar faktsikt skolan imon!

new hairdo

just nu känns det som att jag ångrar mig en aning!

nu kommer turkietbilderna

äntligen har jag tid & orkar lägga upp bilderna från turkiet. så här kommer dom!

småmajs vagnar fanns överallt, där äter man tydligen majskolvar i papper

kleopatrastraden, riktigt fin, mysig och rekomenderad strand.  här spenderade vi de flesta dagarna

stranden åt andra hållet

ena hotellbyggnaden, varav den andra ligger till vänster på bilden

linnea

i början på första veckan tog vi en taxi upp till toppen av ett berg och kollade
på ett ruinslott som kleopatra bott i.

kleopatrastranden precis nedanför berget, hur fint som helst var det.

utsikten åt andra hållet

jag och emiliuuussssss

linnea

kalle

vilket ögonblick emilia råkade fånga på kamera. fulaste bilden jag har sett. HAHA

pappsen at the beach!

jag på stranden

niklas - det fanns en liten och söt park precis vid stranden.

del av parken

en dag var det bamsevågor, lägg märke till mig som precis sköljs över av en våg.

moskeér som det fanns ett antal av.

vi var inne i någon grotta en sväng och kollade lite. riktigt häftigt faktsikt!

vilken restaurang vi än var på fick linnea gratis mat, armband, gulliga komplimanger om hur söt hon var

varje tisdag var det turkist afton på hotellets restaurang. vi gjorde dom sällskap!

det bjöds på buffé och 30 olika rätter att välja på.

-jag: emilia, vet du var detdär är för något?
-emilia: njae, eller turkiska köttbullar kanske?
-jag: amen jaha, då lassar vi ju på.

sen när vi satt och åt så tog jag ju en hel och började tugga, jag kände direkt hur jag typ var tvungen att spy.
men jag kunde ju inte heller spotta ut det när jag satt där. samtdigt tog emilia en och jag kollade hur hon ändrade grimas. fyfan det tog 1 minut att tugga dendär, jag kunde knappt svälja.

-jag: emilia, köttbullarna här var ju inte precis i likhet med svenska köttbullar.
-emilia: aee fyfan.
niklas: köttbullar? detdär är lever!

det var tamigfan det värsta jag någonsin stoppat i munnen! sen var det lever

självklart ställde niklas upp på att dansa magdans inför säkert 300 gäster som var där.
haha, jag skrattade så jag grät!

näst sista kvällen var vi på en restaurang halvvägs upp på berget och åt.

hela hotellrestaurang gänget. härliga pojkar detdär!

näst sista dagen åkte vi på en utflykt till Side. där ifrån åkte vi båt på floden manavgat.
när vi var framme stannade man vid floden i några timmar.
floden låg på ena sidan och havet 50 åt andra hållet, det var bara en sandstrand som delade havet och floden åt.
i floden var det max 15 grader & i havet 30.

på båten serverades hela fiskar.

under utflykten red även jag, emilia & linnea kamel.
stackars kalle & pappa missade utflykten  för kalle låg hemma på hotellet magsjuk.

& det fick blir sista bilden. har 100tals flera, men jag orkar inte lägga upp fler nu.
nu ska jag äta lite & kolla på en film.
pusss

5 timmars shopping och ledsna fötter

efter ett flertal timmar i stan med ont i fötter körde vi hem fullpackade i bilen, ändå fick jag inte med mig allt jag ville. men lite nyhandlad till skolan i alla fall.

randig tröja från gina tricot

jacka från h&m

stickad kofta från Vero moda

090820

hallåhallå.

är inte ni också skitsega såhär innan skolan börjar. det är åminstone jag!
jag känner inte för att göra något annat än att ligga framför en rad av filmer. men denna torsdagen började med ett tidigt besök hos tandläkaren, redan klockan 09.10 var jag på plats med god marginal till jag skulle vara där. besöket gick snabbt och bra så jag passade på att köra vidare upp till farmor & farfar och äta mig lite god frukost. jag fick dom även att köpa de fyra sista lotterna jag var tvungen att redovisa nästa vecka, fast de redan köpte ett antal från mig för några veckor sen. när klockan blev elva började jag täkna på att kalle säkert vaknat så jag körde hem och tänkte göra honom sällskap, oooups, sara somnade i soffan direkt!  vilken härligt sällskapsmänniska jag måste vara.
när jag vaknade igen så la jag mig på en filt ute i solskenet, gud så härligt det var tills jag kom på att mamma bad mig igår att räfsa upp allt klippt gräs som låg över hela gräsmattan. så whatafuck, det fick jag ta tag i. slutade med att det typ rann över hela kroppen och tre vattenblåsor på händerna. aldrig mera räfsa säger jag bara.

juste, bilderna från turkiet får nog vänta tills imon, för mammas dator är så himla seg så jag vet inte hur lång tid det skulle ta att ladda upp alla dessa bilder. jag tar det hos pappa imon.

hemma från turkiet

hejsan hoppsan!

nu är jag hemma efter två underbart sköna veckor i turkiet. dom veckorna sepnderades på ett trevligt hotell med riktigt skön personal i alanya.
klockan sex igår gick bussen från hotellet till antalya flygtplats, tog två timmar sedan gick flyget vid halv elva (turkisk tid) och landade runt halv två (lokal tid).  sen var den bilden i tre timmar hema från göteborg. men jag sov hela vägen.
sen tog det inte två minuter från att vi kom hem tills att jag låg i sängen och sov som en stock.
nu har jag ingen ork att lägga in bilderna, ska ta mig en dusch nu och sen kör jag en sväng till en efterlängtad julia.
bilderna kommer nog imon & även mera om vad vi gjorde.