nu kommer turkietbilderna

äntligen har jag tid & orkar lägga upp bilderna från turkiet. så här kommer dom!




småmajs vagnar fanns överallt, där äter man tydligen majskolvar i papper


kleopatrastraden, riktigt fin, mysig och rekomenderad strand.  här spenderade vi de flesta dagarna


stranden åt andra hållet


ena hotellbyggnaden, varav den andra ligger till vänster på bilden


linnea


i början på första veckan tog vi en taxi upp till toppen av ett berg och kollade
på ett ruinslott som kleopatra bott i.


kleopatrastranden precis nedanför berget, hur fint som helst var det.


utsikten åt andra hållet


jag och emiliuuussssss


linnea


kalle




 vilket ögonblick emilia råkade fånga på kamera. fulaste bilden jag har sett. HAHA




pappsen at the beach!


jag på stranden


niklas - det fanns en liten och söt park precis vid stranden.


 del av parken


del av parken


en dag var det bamsevågor, lägg märke till mig som precis sköljs över av en våg.


moskeér som det fanns ett antal av.


vi var inne i någon grotta en sväng och kollade lite. riktigt häftigt faktsikt!


vilken restaurang vi än var på fick linnea gratis mat, armband, gulliga komplimanger om hur söt hon var


varje tisdag var det turkist afton på hotellets restaurang. vi gjorde dom sällskap!


det bjöds på buffé och 30 olika rätter att välja på.


-jag: emilia, vet du var detdär är för något?
-emilia: njae, eller turkiska köttbullar kanske?
-jag: amen jaha, då lassar vi ju på.

sen när vi satt och åt så tog jag ju en hel och började tugga, jag kände direkt hur jag typ var tvungen att spy.
men jag kunde ju inte heller spotta ut det när jag satt där. samtdigt tog emilia en och jag kollade hur hon ändrade grimas. fyfan det tog 1 minut att tugga dendär, jag kunde knappt svälja.

-jag: emilia, köttbullarna här var ju inte precis i likhet med svenska köttbullar.
-emilia: aee fyfan.
niklas: köttbullar? detdär är lever!

det var tamigfan det värsta jag någonsin stoppat i munnen! sen var det lever




självklart ställde niklas upp på att dansa magdans inför säkert 300 gäster som var där.
haha, jag skrattade så jag grät!


näst sista kvällen var vi på en restaurang halvvägs upp på berget och åt.


hela hotellrestaurang gänget. härliga pojkar detdär!


näst sista dagen åkte vi på en utflykt till Side. där ifrån åkte vi båt på floden manavgat.
när vi var framme stannade man vid floden i några timmar.
floden låg på ena sidan och havet 50 åt andra hållet, det var bara en sandstrand som delade havet och floden åt.
i floden var det max 15 grader & i havet 30.


på båten serverades hela fiskar.


under utflykten red även jag, emilia & linnea kamel.
stackars kalle & pappa missade utflykten  för kalle låg hemma på hotellet magsjuk.

& det fick blir sista bilden. har 100tals flera, men jag orkar inte lägga upp fler nu.
nu ska jag äta lite & kolla på en film.
pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0