endless night

hade tänkt berätta lite kort om åreresan. 
de var endast fyra skidagar, men det var fyra kanondagar. vädret hade vi på våran sida 3 av 4 dagar och det var inte särskilt kallt. det var minst sagt en händelserik resa. vi åker nattåg dit. när vi kom till stockholm stannade tåget i över en timme (mellan halv tolv och halv ett). Anna och jag stod och kollade på allt och alla. man märker verkligen att man inte ens sätt något av världen när båda två samtidigt får en chock då en kille sparkar på spårvagnen när han missar den med två hundradelar. därefter somnade vi men vaknade upp igen likvrädda då hela tåget rasslar och skakar. jag trodde bokstavligen att tåget skulle välta! då ser vi att rutan utanför är alldeles sönder och det är ca 20-30 rutor som gått sönder i hela tåget. tydligen så var det is som lossnat och slagits mot tåget när vi kört igenom en tunnel. väl framme går allt som det ska. vi hade fyra dagar med härlig skidåkning, galna after-skiier och trevliga restaurangbesök. det var lika mycket ryssar som svenskar som hade intagit åre under den veckan. två gånger stötte jag på henrik schyffert i en lift varav han faktiskt pratade med mig ena gången. sista dagen, några timmar innan liftarna stängde och vi skulle åka hem slår kalle huvudet i marken efter ett hopp. han får en mildare form utav hjärnskakning och var nära på att få åka till sjukhuset och bli kvar där ytterligare några dagar. men istället valde han att åka hem. och ja, vi är alla hemma i behåll som vanligt. och fytusan vad jag längtar till veckan 10 det ännu en gång bär av till åre - fast denna gång en hel vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0