No, no and no again.

Öronen värker så fort jag sväljer. Herregud, jag har inte tid att bli sjuk? Jag har verkligen inte det. Sjuk eller ej så ska jag pallra mig till skolan imorgonbitti och skriva företagsekonomitentan.

Läste förresten i dagens barometern att man lagt fram en idé om att Vilhelm Mobergsgymnasiet ska lämna sina nuvarande lokaler och flytta in i Bjurbäcksskolan.
Hoppas verkligen inte att den idén utvecklas. Hur många elever skulle inte gymnasiet tappa isåfall, för vem vill seriöst gå kvar på sin gamla högstadieskola i ytterligare tre år? Man gör ju inget annat än att längtar till att byta skola när man slutar nian. Ny miljö och nytt folk, det är ju det man ser fram emot. Dock att Vilhelmmobergskolan är liten och Bjurbäcksskolan har stora utrymmen så gillar jag den mysiga miljön som vi har på skolan.
En dum idé, enligt mina tankar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0