på besök hos tandregleringen

jag börjar tycka mer och mer illa om tandläkaren för varje gång jag besöker dom! hata, eller är det ett för starkt ord? vill ni höra hur dagen varit? ja, det får ni göra i vilket fall som helst.

skolan var helt okej idag, vid halv ett tog jag tåget in till kalmar, när jag kom in dit var det två timmar tills jag skulle vara på tandregleringen, så jag kollade viken buss jag skulle ta och sedan gick jag på stan en sväng.
jag tänkte " ja bussen vid halv kan jag ta, då är jag där nästan en kvart innan, vilket slutade med att jag på fem minuter fick springa till igenom hela lasarettet. väl där så säger hon att dom är lite sena så jag kom inte in fören 15 min senare = sprang helt i onödan. när väl låg i stolen så skulle hon prova metallringar som jag skulle ha till tandställningen som de ska sätta i nästa vecka.
- hon sätter dit en som passar jätte bra, sen när hon ska prova en likadan på nästa sida så är dom slut så hon får ta bort den första och prova en annan sort som var lite sämre. DÅ kommer en annan kvinna in som säger att hon hittat en låda med fler sådana & eftersom dom var bättre tyckte hon vi skulle ta dom. så det var bara ut med dom igen och in med dom andra. sen när jag skulle göra avtryck i såndär rosa gegga som stelnar i munnen så råkade jag svälja en bit och får värsta hostattacken.
jag säger ju det, tansläkaren är hemsk!

när jag äntligen får komma där ifrån går jag ut och sätter mig och väntar på bussen. då kommer det en sköterska med en helt psyko gubbe (ursäkta uttycket). hon lämnar honom i busskuren och går där ifrån, han sätter sig precis bredvid mig och frågar om jag har en tändare. "nej säger jag" och ställer mig upp istället.
efter ett tag så säger börjar han prata med mig igen. "aah fan, jag röker på blablabla."
jag bara "ah okej" (börjar bli lite rädd) och stället mig ännu lite länge bort. då tar han fram typ hemmagjorda cigg eller något liknande och går fram till mig och frågar om jag vill ha. jag säger typ " nejtack!" och hoppas på att bussen ska komma snart. men som tur väl va så kom en annan tant så han går och pratar med henne istället.
sen när bussen kommer så sätter jag mig i sätet längst ut så han inte sätter sig bredvid, men istället sätter han sig bakom & jag bara väntar på att han ty ska börja pilla mig i håret eller något :O hah!
då kommer en tjej och en kille från irak in och sätter sig tillsammans med sina två små barn. han börjar då snakca med dom som knappt kunde svenska & han pratade HELA tiden. jag satt och skrattade så jag höll på att dör för mig själv. han sa det mest korkade jag någonsin hört!

aja, det blev ett ganska långt & troligtvis lite konstigt inlägg. haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0