jag är ju hopplös!

köttbullar, sås och potatis är vad som bjuds på konsulgatan ikväll. härligt med lite vanlig svensk husmanskost tyckte jag tills ungefär nu då pappa kommer in och säger att gelén är slut (här hemma tar gelén slut lite stup i kvarten). beskedet fick mig nästan till att gråta, men bara nästan. det är ta mig fan så att man överväger att till fots traska ner till ica bara för att den där nedrans gelén ska stå på bordet och fresta mig när middagen är klar.

ingenting verkar gå som jag vill ikväll. har försökt att få min julstjärna att hänga rakt. men jag förstår inte varför jag ska dit och pilla, för ju mer jag pillar desto sneare vill den hänga. men nu så har jag fått den till att hänga rakt, eller okej, inte lika snett som innan. och inte tala om när jag skulle göra kaffe innan. jag häller i vattnet och sätter i sladden. när jag sedan ska hälla i kaffet ser jag att den som bryggt kaffe tidigare inte tagit ut det gamla filtret och bara sliter upp det, vilket resulterar till gammalt kaffesump över hela golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0