i guds namn

i brist på annat bra på tv är det beck - i guds namn, som gäller. det är ganska lagom att avsluta helgen med en dos av gunvald, tycker jag. dock har man sett alla filmer en gång för mycket.
jag har en klump i magen. knäck och pepparkaksdeg är det som cirkulerar där inne. 75 knäckformar allt som allt, varav jag säkert smusslat i mig ett dussintal. dock blev det inga pepperkakor gjorde idag då vi tre, jag, mamma och kalle kom på att degen ska vila minst en dag. receptet lovade 150 pepparkakor, jag lovar att degen endast kommer räcka till hälften. nej, nu menar jag ju givetvis inte att det är jag som brukar vara delaktig till detta mysterium då degen vart enda år halveras. kalle, min lillebror, skulle ju i och för sig kunna vara boven, men jag skulle mer riktiga mina misstänksamma aningar på mamma, eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0