:(

känner att det här kommer att ta ett tag att skriva, eftersom jag endast kan använda en hand.

denna morgonen startade i sängen på lasarettet.. (y)
så jag får väl ta och berätta vad jag gjort då.

jo, igår spelade vi stress på fotbollsträningen och jag stod i målet & skulle rädda en stenhård boll som kom.
& pang sa det så vek sig min hand bakåt typ.. det gjorde ont precis när det hände, men sen bedövades handleden typ. efter ca 15 minuter då jag gick hem från träningen kände jag hur jävla ont det verkligen började att göra, tårarna kom & jag kunde inte ens röra armen eller greppa tag i min flaska. så när jag väl var hemma (gråtandes) så la jag armen på en hög kudde en stund. jag trodde att smärtan skulle släppa efter ett tag men det blev bara värre. så pappa ringde till kalmar & dom sa att jag skulle åka in till akuten direkt. så då kom mamma hit och sen körde vi tre in. väl där inne fick vi sitta och vänta ett tag sen kollade dom på handen och sa att jag behövde röntga den.
efter det så fick vi vänta igen och efter någon timme kanske så kom dom och sa att jag hade en blödning i typ musklen & tänjt ut en sena. så dom sa att jag var tvungen att stanna över natten för om det skulle bli värre så kunde det blöda så mycket att min muskel kunde dö. & isf var dom tvugna att operera mig. så dom la in mig på itva-avdelningen över natten.
undet natten kom dom och kollade till min hand varannan timme för att se så det inte hade blivit sämre.
så aspigg är jag nu. och jag fick inte heller dricka något som inte var genomskinligt, för ifall jag behövde opereras så var det inte bra att ha druckigt något som inte var genomskinligt?
men på morgonen i alla fall så var det lite bättre, jag kunde röra fingrarna vilket jag knappt kunde igår. så dom sa att jag fick åka hem & om det blir sämre så skulle jag komma tillbaka.
så nu går jag här med min blåa,feta, onda & ömma arm. kul!

men nehe, jag kan inte riktigt koncentrera mig på fotbollen när jag sitter här och skriver! :)
heja sverige! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0